Розробки уроків 5 клас

УРОК 30. НЕЗАЛЕЖНА УКРАЇНА

Мета: познайомити учнів з основними подіями, пов’язаними із проголошенням незалежності України, першими кроками розбудови держави; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами; розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку

ІІ. Актуалізація знань

Учні за бажанням виступають із спогадами членів своєї родини про Чорнобильську аварію.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учні відповідають на питання.

1. На скільки областей було поділено територію України (16, 22, 24, 26)?

2. У 80-х роках ХХ ст.. Україна була:

а) незалежною державою;

б) республікою, що входила до складу Союзу Радянських Соціалістичних Республік;

в) територією, що була поділена між різними державами.

3. Яку річницю своєї незалежності відзначила Україна цього року?

Учитель. Отже, ви всі народилися після того, як Україна стала незалежною. Про те, як вона здобула незалежність, про перші кроки в розбудові нашої держави ми будемо говорити на цьому уроці.

IV . Вивчення нового навчального матеріалу

Учні самостійно опрацьовують матеріал підручника, після чого учитель проводить з ними бесіду за питаннями.

1. Коли Україна проголосила про свою незалежність?

2. Наведені уривки текстів розташуйте у хронологічному порядку.

а) проголошення Конституції України;

б) проведення референдуму та обрання першого президента України;

в) перемога Руслани Лижичко на конкурсі «Євробачення».

г) обрання президентом Віктора Ющенко.

V. Закріплення знань учнів

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати відповідний параграф підручника. Повторити матеріал теми «Україна в ХІХ-ХХ столітті».